RPIC
Poprad - Informačno-poradenské miesto (INNOINFO) Úradu priemyselného vlastníctva
Slovenskej republiky, Jána Švermu 43, 974 04 Banská Bystrica, www.upv.sk
Podnikatelia, ponúknite niečo nové, originálne a získate výraznú konkurenčnú výhodu! IMnoho podnikov žije z nápadov a inovácií, no tie je potrebné účinne ochrániť pred zneužitím, kopírovaním, rozkrádaním. Priemyselnoprávnou ochranou – patentom, úžitkovým vzorom, ochrannou známkou alebo dizajnom, ako aj voľbou vhodnej podnikateľskej stratégie si dokážete výhodnejšie postavenie nielen udržať, ale môžete sa brániť aj proti napodobovaniu svojich produktov. http://www.upv.sk/?informacne-centrum Kľúčovým
marketingovým nástrojom súčasnosti sú ochranné známky. Svojou schopnosťou
odlíšiť výrobky a služby od konkurenčných produktov prispievajú k budovaniu
imidžu a reputácie firmy v očiach spotrebiteľov. Značka sa stáva synonymom
kvality a pomáha zorientovať sa v množstve ponúkaného tovaru. Dobré nápady sú často kopírované, a tak strácajú podnikateľskú hodnotu. Technické riešenia je možné chrániť pred konkurenciou buď utajením (keď nie je viditeľná ich funkčná stránka; „zamknúť do trezoru“) alebo ochranou patentom, resp. úžitkovým vzorom. Priemyselnoprávnou ochranou však získate monopol na využívanie výsledkov tvorivej činnosti zamestnancov a vymožiteľnosť týchto práv je podstatne lepšia než napr. vymožiteľnosť práv obchodného tajomstva. Dizajn
chráni vzhľad výrobku, jeho estetickú stránku. Atraktívny a pôsobivý dizajn
sa stáva pre zákazníka jedným z hlavných kritérií pri výbere produktov. |